Saturday, November 18, 2006

Open House

SAYA dan isteri, Shida rasa amat gembira dapat bertemu sanak saudara serta sahabat handai dan merakamkan ucapan terima kasih di atas kesudian para tetamu meraikan Majlis Rumah Terbuka sempena Eidul Fitr di kediaman kami di Taman Tun Abdul Razak, Ampang pada 5 November 2006 yang lalu. Kali terakhir kami anjurkan majlis yang serupa di kediaman kami ialah pada 21 Disember 2003.

Walaupun hujan lebat lewat petang, majlis yang bermula jam 2 petang tidak putus-putus menerima kunjungan tetamu yang dianggarkan lebih 2 ribu orang. Maaf kalau makanan yang disediakan tidak mencukupi untuk tetamu yang tiba selepas jam 5 petang.

Kami juga gembira dapat bertemu dengan teman-teman sekuliah semasa di University of Minnesota, pimpinan politik, aktivis reformasi dan pendukung keadilan, tokoh-tokoh korporat muda dan golongan profesional, diplomat asing dan tempatan, jiran tetangga serta teman-teman dari NGOs. Teman-teman sekolah anak-anak kami juga ramai yang hadir. Pertemuan muhibbah ini di kalangan pelbagai kaum pasti dapat mengeratkan lagi persahabatan kita.

Pelbagai juadah kami sediakan untuk tetamu. Saya sendiri memasak rendang sebanyak 15 kg! Namanya "Rendang Chef Min"! Saya kupas bawang, halia, lengkuas dan menumis ramuan-ramuannya. Lapan jam di dapur untuk siapkan rendang. Habis hangik bau satu badan! Resepi rendang ini diturunkan oleh ibu saya yang turut hadir dalam majlis itu. Kata ibu untuk rendang saya, “ok!”

Saya juga menyediakan cheese cake. Resepinya milik Kak Wan, Presiden keADILan. Saya namakan kek ini “Cheese Cake Kak Wan”. Memang lazat.

Sebelum akhir, ada serangkap pantun—semoga persahabatan kita dan seluruh tetamu yang hadir berkekalan dan bertambah ceria.

Biar sepetang jatuh mentari,
Hendak singgah teman berjamu,
Biar datang seribu hari,
Mana sama hari bertemu.


Kami pohon maaf sekiranya tidak dapat memberikan layanan yang sempurna di hari yang mulia ini.

Sebelah malam, saya panggil kawan lama… minta urut otot yang longlai, jadinya!

2 Comments:

Blogger PopRed said...

Saya mencadangkan nama rendang tu tukar kepada yang lebih komersial seperti "Rendang uKay" @rendang ulu kelang.

5:17 PM  
Blogger [The Protagonist] said...

i live in tmn tar too. i wonder which one is your house. is it near the kde? =)

11:16 PM  

Post a Comment

<< Home