Friday, June 30, 2006

Bebas

Mahkamah Majistret Kuala Lumpur pagi ini menjatuhkan hukuman TIDAK BERSALAH dan membebaskan saya dari pertuduhan merusuh dalam kes Arsenik pada 11 September 1999.

Majistret Asniza Mohd Ali yang mewakili Majistret Khairi Haron ketika membaca penghakiman tersebut menegaskan bahawa setelah semua keterangan saksi-saksi Pendakwaraya diteliti, mahkamah mendapati pihak Pendakwaraya gagal membuktikan kes prima facie terhadap saya. Keputusan ini dibacakan pada jam 10:30 pagi.

Saya bersyukur ke hadrat Allah s.w.t. di atas keputusan ini. Saya juga menghargai sokongan, dokongan dan doa teman-teman di sepanjang tempoh perbicaraan ini yang mengambil masa selama hampir 7 tahun. Kalungan terima kasih kepada peguam-peguam saya, khususnya Encik Prabhakaran, Saudara Amer dan Cik Latheefa Koya yang bekerja kuat membela saya tanpa mengenakan sebarang yuran guaman. Saya bertekad untuk meneruskan khidmat kepada rakyat dan menjana transformasi demi kesejahteraan rakyat Malaysia.

2 Comments:

Blogger Khalid Jaafar said...

Takbir!

1:46 AM  
Blogger ADIhamka said...

alhamdulillah...tahniah!
moga terus mendepani gerakan dgn lebih bermakna..

9:08 AM  

Post a Comment

<< Home