Thursday, January 25, 2007

Masyarakat India mula yakin dengan keADILan

Malam tadi (25 Jan 2007) saya diundang untuk bertemu dengan hampir 40 pemimpin masyarakat India dari sekitar kawasan Batu Caves, Kundang, Ampang dan Selayang. Umumnya, mereka terdiri dari bekas Ketua-Ketua Cawangan MIC yang kini sudah bertekad untuk bersama-sama keADILan.

Penganjur majlis, Saudara Rajan memberi komitmen yang nyata bahawa mereka yakin dengan dasar-dasar keADILan khususnya dasar ekonomi dan pendidikan yang menjamin keadilan dan kesejahteraan untuk semua kaum di Malaysia. Mereka juga tertarik dengan perwatakan keADILan yang berbilang kaum dan agama.

Saya diminta untuk mengupas dengan lebih lanjut dasar-dasar parti dan matlamat perjuangan parti. Saya mengajak pimpinan masyarakat India untuk melebarkan tapak sokongan untuk keADILan dalam pilihan raya akan datang.

Rumusan penting randau ini ialah mereka memberi komitmen untuk menarik lebih ramai masyarakat India menyertai keADILan dan mereka akan memulakan gerak kerja pilihan raya serta merta dengan membuka Pusat Khidmat Masyarakat di Batu Caves. Mereka juga akan mendaftarkan anak-anak muda masyarakat India yang berumur 21 tahun ke atas sebagai pemilih berdaftar dengan SPR.

Satu perhimpunan perdana bersama Dato' Seri Anwar Ibrahim akan disusun tidak lama lagi untuk menjana sokongan rakyat pelbagai kaum menjelang Pilihan Raya Umum ke 12.

Selamat Deepavali untuk semua masyarakat India yang beragama Hindu.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Azmin,

Apa Deepavalinya? Dah lepas. Thaipusam la!

4:52 AM  
Blogger Azmin Ali said...

Dear Zack,

Thanks for your reminder. Saya tersilap. Masyarakat India yang beragama Hindu menyambut Thaipusam hari ini di Batu Caves.

4:53 AM  

Post a Comment

<< Home